Cuti sekolah dah?


Assalamualaikum :)



Harini 28 November. Nak masuk Disember dah tapi aku baru nak update pasal cuti sekolah? Maklumlah, aku ni bukannya rajin nak hupdate ni ha. Takde idea kot. Aku update ni pun sebab dah janji ngan orang nak update harini XD

*krik krik*

Arhhhh! Takde idea. Okay, korang cuti sekolah ni buat apa jea? Sekarang ni budak-budak SPM dah freedom eh? Tung ahhh~ Tak payah sekolah dah tapi kena pegi PLKN, huahuahua :p

Mesti ada antara korang yang pergi luar negara~ Wahh, bestnya! Nak ikut! Aku cuti sekolah ni, tak pergi bercuti pun! Bosan! Setiap hari duduk menghadap screen computer, screen lappy. On twitter, facebook, Ask fm. Still, B-O-S-A-N! Kalau aku ada lesen, ada kereta. Dah lama aku bawak adik-adik aku pergi Kidzania ke, i-City ke. Kan best. Ahahaha, berangan jea lebih.

Sebenarnya ada perancangan aku nak pergi tengok Twilight: Breaking Dawn Part II. Mesti tengok, WAJIB tengok eh. Dekat Twitter macam semua orang dah tengok, semua cakap best. Sengaja nak bagi aku jealous en.


Lagipun makcik aku cakap nak tengok sama-sama :) Yay! Kalau dulu, aku selalu tengok Twilight dengan arwah mak aku jea. We shared the same interest ya know. Hehehe.

Oh ya, korang tengok tak Perlawanan Bola Sepak AFF Suzuki Cup antara Malaysia dengan Singapura haritu? 25 november, masa birthday aku pulak tu. Haha. Aku tengok sampai Singapore dapat goal kedua jea, lepastu aku terus pasrah. Lagipun, dapat tawu Malaysia kalah sebab kat Twitter kan ramai pengulas sukan tak berbayar :p

Pada pendapat aku, apek a.k.a Khairul Fahmi Che Mat tu macam dah tak cekap. Dulu, cekap jea tangkap bola. Game haritu aku tengok macam tak cekap langsung! Haiyaa, mungkin tak sabar sangat nak kahwin dengan apa? Siapa nama perempuan tu? Pelik lah nama dye, Leuniy Natasha eh? Aku tak reti eja, hahahahaha.


Apa-apa pun, kita sama-sama doakan pasukan kebangsaan kita yang akan menentang Laos pada malam ini. Ceh, aku cakap dah macam pengulas sukan XD

Target Harimau Malaya untuk malam ni, dorang nak skor tiga goal. InsyaAllah dapat, amin. Mudah-mudahan lah yea :) Semoga berjaya Harimau Malaya! Bangkitlah!
Ceh, semangat semacam jea aku ni. Hahaha.

Oh ya. Korang followlah Twitter aku disini, hihi. @shabawiya Oh, ask fm aku pun ada. Tanyalah, aku akan jawab dengan baik :) ask.fm/shabawiya

Cakap pasal ask fm. Ada satu hari, rasanya sehari sebelum maal Hijrah haritu aku kena bash kat ask fm. Banyak pulak tu, penat aku menaip nak menjawab soalan tu sume. Semua soalan pelik-pelik pulak tu. Ada yang cakap aku obsessed lah, aku hina hukum Allah lah, ape benda semua lah. Aku cuma nak cakap kat sini bahawa:

"Sesungguhnya, fitnah itu lebih buruk daripada membunuh"
Hurm. Aku taktawu nak cakap apa lah. tapi, Allah dah tunjuk kat aku certain people yang bash aku haritu. See? Allah tunjukkan kebenaran. And untuk information those anonymous yang bash aku, aku akan bersuara untuk mengakkan kebenaran.


Tapi, alhamdulillah. Lepas maal Hijrah haritu dah takde orang nak bash aku malah ada yang mintak maaf kat aku di ask fm :) Alhamdulillah. Tapi semalam, ade pulak orang start bash aku balik cuma tak ramai macam haritu. Hurm. Entahlah, aku tak paham orang-orang macam ni. Biarlah, asalkan Allah tawu aku tak salah :')

Dalam kita tengah bersuka-suka. Dekat Gaza sana tu, berdentum bunyi bom sana sini. Ya Allah, banyak kanak-kanak yang tercedera kat sana. Allahuakbar, kesiannya :(


Israel sangat kejam. Ya Allah, Engkau bantulah saudara-saudara kami di Gaza sana ya Allah. Engkau kasihanilah mereka, ya Allah. Engkau hentikanlah Israel dari melakukan perkara-perkara yang kejam itu ya Allah :(

Assalamualaikum.

Tolong doakan saudara-saudara kita di Gaza. Allahuakbar #PrayForGaza

5 comments:

Sya said...

kau bukan dah ada lesen ke? lesen mandu lori maksud aku, kehkeh XP

Sab said...

aisyah, aku cekik kang -.-

mai said...

Opps , tercicir dekat sini pulak .
Tumpang tanya BASH tu ape , mcm nma gelaran kakak aku je , org panggil kakak aku Bash jugak n ask fm tu pon ape ? Saye tanye je jgn marah yeee .

Sab said...

mai, err.. bukan nama kakak kau taw XD Bash tu macam mengherdik orangla,mengutuk, mencaci, memaki sume tu.. ask fm tu macam satu site untuk orang lain tanya soalan kat kau and kau jawab tapi kau taktawu sape yang tanya, camtula :) ce bukak

Kak PLKN XD said...

Nak update lagi~ XD